31 stycznia 2012

Surówka z jabłkiem i żurawiną

Idealna do obiadu. Lekka i prosta w wykonaniu. Słodkawa z zaskakującymi chrupiącymi w niej kawałkami orzechów włoskich. Mniam.



Surówka z jabłkiem i żurawiną

Składniki:

2 starte jabłka
utarty średni kawałek selera
kilka małych, startych marchewek
trochę suszonej żurawiny
kilka rozdrobnionych orzechów włoskich
sok z cytryny
oliwa z oliwek
przyprawy do smaku: cynamon, cukier brązowy, kardamon, mielone goździki

Wszystkie składniki wymieszać razem, skropić sokiem z cytryny i oliwą z oliwek. Doprawić do smaku według uznania.

30 stycznia 2012

Oliwa czosnkowa

Niejednokrotnie przeglądając przepisy natrafiałam na trudno dostępne i na ogół drogie składniki. Z czasem przekonałam się, że część z nich można zrobić samemu w domu za niewielkie pieniążki. Dziś dzielę się z Wami moim sposobem na czosnkową oliwę idealną do: sałatek, pizzy i marynat.

Oliwa czosnkowa
Składniki:

oliwa z oliwek
kilka ząbków czosnku

Na patelnie wlewamy trochę oliwy i podgrzewamy. Czosnek obieramy, wrzucamy na rozgrzaną oliwę  i rumienimy. Dzięki temu wydobędziemy wspaniały aromat.Całość zlewamy do butelki i dolewamy oliwę uzupełniając butelkę. Po kilku dniach oliwa będzie w pełni gotowa.


29 stycznia 2012

Serwetki pod filiżanki

Mój zamówiony prezent, robiony na szydełku przez Moją Siostrę :) Poprosiłam o małe serwetki pod filiżanki i kubki. Każda ma inny wzór i kolor. Bardzo je lubię :)












28 stycznia 2012

Decoupage-Pudełeczko z lawendą

Kolejne zdecoupage-owane pudełeczko. Tym razem jeden z moich ulubionych motywów tj.lawenda. Pudełeczko najpierw zostało pokryte farbą akrylową w kolorze powiedzmy, że lawendowym. Kolejną warstwę tworzył jednoskładnikowy lakier do spękań. Potem za pomocą pędzelka gąbkowego nałożyłam farbę akrylową w "beżowym" kolorze. Klejem do decoupag-u przykleiłam motyw bukieciku lawendy, a gdy wyschło to wszystko polakierowałam kilkakrotnie lakierem z połyskiem.




27 stycznia 2012

Muffinki z budyniem


Kolejny raz naszła mnie ochota na cosik słodkiego. Tym razem na warsztat poszły muffinki z budyniem....mmmm... pyszności :) Wierzch jest lekko chrupki a w środku niespodzianka- waniliowa pycha.
Specjalnie dla Was przygotowałam krok po kroku przygotowanie muffinek.

Masa budyniowa:
budyń waniliowy na 1/2 l mleka
400 ml mleka
3 czubate łyżki cukru

Ugotować budyń jak w przepisie, zmniejszając ilość mleka do 400ml, by był gęściejszy.
 











Muffinki:
300g mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
(niektórzy dodaja jeszcze łyżeczkę sody oczyszczonej ja z  niej rezygnuje)
szczypta soli
160g cukru
2 łyżki kakao
150g rozpuszczonego masła lub margaryny
170ml mleka
2 jajka
 
 Do jednej miski wlać wszystkie mokre składniki (mleko, jajka, masło) i rozmieszać.


Do drugiej miski wsypać wszystkie suche składniki i również wymieszać.


Potem mokre składniki dodajemy do suchych i wszystko mieszamy. Mogą być grudki, ale tym nie należny się przejmować.


Przygotowujemy papilotki.


Do papilotek nakładamy po trochu ciasta muffinkowego, potem trochę masy budyniowej, którą przykrywamy kolejną warstwa ciasta muffinkowego.




Muffinki pieczemy w temperaturze 190 stopni przez około 20-25minut.


SMACZNEGO!!

26 stycznia 2012

Decoupage- Wiejski domek

Wszyscy wiemy, że na smak jedzenia wpływa również sposób jego podania. Chcąc umilić Mami "pałaszowanie" smakołyków przerobiłam troszkę matę na stół, tak by mogła teraz spoglądać też na swój wymarzony domek z ogródkiem :) Najzwyklejsza mata została trochę pomalowana farbą akrylową, potem naklejony został element wycięty z serwetki i przyklejony klejo-lakierem do decoupagu, a na koniec całość została pokryta kilkoma warstwami lakieru. To efekt:

PRZED


PO

21 stycznia 2012

"Rafaello" dla Babci i Dziadka

     Wszystkim Babciom i Dziadkom życzę wszystkiego najlepszego. Zdrowia, szczęścia, pomyślności i pociechy z Wnucząt.

Z okazji dzisiejszego i jutrzejszego święta proponuje samodzielne zrobienie kulek Rafaello.

Kulki "Rafaello"

Składniki (na ok 20sztuk):

5 dkg wiórków kokosowych + wiórki do obtoczenia
1/2 kostki masła
1/2 szklanki cukru
1/4 szklanki wody
12 dkg mleka w proszku
2 płaty wafla
25 ml rumu (najlepiej Malibu)
ok 20 sztuk migdałów

Wodę gotujemy z cukrem mieszając, aż cukier zupełnie się rozpuści. Ostudzić i dodać do tego: pokruszone na proszek wafle i resztę składników (oprócz migdałów). Odstawiamy do lodówki na kilka godzin (ja wstawiam na ok godzinę). Migdały parzymy i obieramy z łupinek.  Z ochłodzonej masy łyżką wybieramy porcje, rozpłaszczamy i w środek wkładamy migdał. Zawijamy, formujemy kulkę i obtaczamy w kokosie. Wkładamy do papilotki.

20 stycznia 2012

Decoupage - Jarzębina

Troszkę zgłębiłam wiedzę o decoupage-u i oto efekt. Pudełeczko na biżuterię dla Pauli. Udało mi się zrobić nawet postarzające spękania.




19 stycznia 2012

Pierwszy decoupage

Od dawna mi się podobała technika decoupage-u i w końcu zabrałam się za to sama. To mój pierwszy eksperyment- butelka       z winem.



18 stycznia 2012

Kukurydziane placuszki

Ostatnio "chodziła za mną smażelina" :P Niestety zgubiłam przepis, który dostałam kiedyś od koleżanki i musiałam improwizować. Nie wiem czy taki był w pierwotnej wersji, ale w tej smakuje równie dobrze.  

 Kukurydziane placuszki 
                   
Składniki:
 2 puszki kukurydzy konserwowej
 ok 10 łyżek mąki
 2 jajka
3 łyżki startego sera żółtego
 przyprawy: sól, papryka
opcjonalnie można dodać przesmażoną cebulkę albo szczypiorek

Mąkę mieszamy z jajkami i serem żółtym. Kukurydzę odsączamy     i albo w całości albo zmiksowaną wrzucamy do pozostałych składników. Mieszamy i doprawiamy do smaku. Smażymy na oleju na złoty kolor. Ja lubię je jeść z ketchupem. Smacznego!


11 stycznia 2012

"Pomysł na kasę"

Dzisiejszy post traktuje z przymrużeniem oka. Tajemnice origami z kasy odkrył przede mną Mój przyszły Szwagier podczas minionych świąt :) Taaa.... Ten to ma pomysły :P Zapewniam, że żaden banknot nie został zniszczony i nie ucierpiał na swej wartości. Nasze pomysły można wykorzystać by w oryginalny sposób dać komuś w prezencie pieniądze.

Żabki
Motyli lot za 2dyszki 



10 stycznia 2012

Zupa bagienna

Zgodnie z obietnicą prezentuje Wam zupę bagienną. Autorką przepisu jest Nigella, którą darze wielką sympatią. Zupa jest szybka i prosta w wykonaniu. Zielony groszek- główny składnik zupy jest lekkostrawny i normuje równowagę kwasowo-zasadową w organizmie. 

Składniki:

500g mrożonego groszku
1 cebula dymka
750 ml bulionu warzywnego lub z kurczaka
1 kulka (100g) mozzarelli

W bulionie gotujemy groszek razem z dymką. Wyrzucamy dymkę (ja zostawiam) a dodajemy pokrojoną kulkę mozzarelli. Całość miksujemy na gładką masę. SMACZNEGO !
                                                           


07 stycznia 2012

Kurczak po marokańsku

Brakowało mi pomysłu na obiad, a w dodatku miałam ochotę spróbować czegoś nowego.I tak odkryłam tego wspaniałego kurczaczka po marokańsku z kuskusem.

Składniki:

400g filetów z kurczaka
2 łyżki oliwy
1 posiekana cebula
2 posiekane ząbki czosnku
1 zielona i 1 czerwona papryka
1 marchewka pokrojona w słupki
1 średnia cukinia pokrojona w plasterki
suszone morele pokrojone w paski - według uznania 
(ja dałam 7 szt)
200ml wywaru z warzyw
przyprawy: sól, pieprz, cynamon, kolendra, kumin

Mięso należy pokroić w paski grubości ok.1cm, które posypujemy solą i pieprzem. Na oliwie podsmażamy kawałki mięsa, dodając cebulę, czosnek, paprykę, marchewkę i cukinie. Smażymy ok 3minuty, co chwilę mieszając. Dodajemy suszone morele, następnie stopniowo dolewamy wywar z warzyw. Doprawiamy do smaku przyprawami. Dusimy ok 5 minut na małym ogniu, mieszając.
Podajemy z kaszą kuskus przygotowaną według przepisu na opakowaniu.
SMACZNEGO!


04 stycznia 2012

Daktylki

Kolejna propozycja na przekąskę karnawałową- nadziewane daktyle.


Kawałki sera koziego formujemy w rękach na kształt dużej pestki      i wkładamy w daktyl.Ułożone na talerzu posypujemy kilkoma płatkami ostrej papryki. Do smaku daktyle można skropić sokiem z cytryny.

03 stycznia 2012

Sałatka karaibska

 Na specjalne życzenie sałatka karaibska. Przepis pochodzi                   z programu "Domowy kucharz" (odc. 37).
Sałatka jest prosta ale jej smak zaskakujący :)

Składniki:

6 szklanek mieszanych liści sałaty
3 dymki, pokrojone
½ szklanki liści kolendry
1 szklanka uprażonych wiórków kokosowych
1 mango, obrane i pokrojone w plastry
(ja zwykłym obierakiem do ziemniaków zrobiłam zamiast plasterków wstążki)

Dressing
skórka i sok z 2 limonek
½ szklanki mleczka kokosowego
1 łyżka świeżego tartego imbiru
sól i pieprz


Zmieszaj wszystkie składniki dressingu w słoiku, starannie zakręć pokrywkę i wstrząśnij. Dopraw do smaku i wymieszaj z sałatą.

Nie posiadałam niestety pojedynczego zdjęcia sałatki ale nie trudno ja odnaleźć na tym :P



P.s. Dziękuję Olu za uwiecznienie tamtego spotkania :)

02 stycznia 2012

Pomidorowe koszyczki

Witam Was serdecznie i ciepło w Nowym Roku. Zaczął się karnawał w związku z tym na pewno spodobają się Wam moje małe pomidorowe koszyczki, które idealnie nadają się jako przekąska na imprezkę karnawałową.
Pomidorki koktajlowe wystarczy powycinać ostrym nożykiem a wycięte miejsca wypełnić kiełkami lub świeżymi ziółkami.