18 lutego 2012

Babka Zebra

Ostatnio w Lidlu pojawiły się fajne silikonowe formy w kształcie dużej róży i nie mogłam się im oprzeć. Mając ją już w domku musiałam ją koniecznie przetestować. Odkurzyłam stary przepis Mami na babkę zebrę. Pierwsze w życiu samodzielnie upieczone przeze mnie ciacho to właśnie zeberka, dlatego mam do niej tak wielki sentyment :)


Babka Zebra

Składniki: 

3 płaskie łyżki kakao
5 jajek
1 1/2 szkl cukru
2 1/2 szkl mąki + 3 płaskie łyżki
1 szkl oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szkl wody
dowolny aromat
cukier waniliowy
opcjonalnie rodzynki ( odrobina by cisto nie "siadło")

Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym, wmieszać pozostałe składniki. Ciasto podzielić na dwie równe części. Do jednej dodać 3 łyżki kakao, do drugiej dodatkowo 3 łyżki mąki. Na środek formy wlewamy po ok 2 łyżki ciasta ciemnego na przemian z jasnym. Całość pieczemy przez około 1 godzinę w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Po upieczeniu wyciągamy i czekamy aż przestygnie. Wyciągamy z formy i możemy posypać cukrem pudrem lub polać dowolną polewą. Smacznego!


5 komentarzy:

  1. Piękne ciasto ;) Skąd taką foremkę dorwałaś? Bardzo ciekawa;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio w Lidlu były z okazji Walentynek :)

      Usuń
    2. o widzisz;) Jakiś tydzień temu byłam w Lidlu to nie było. Może jeszcze jakieś zostały, muszę się tam wybrać;)

      Usuń
    3. Na internecie ebay.pl poszukaj ja tak weszlam w posiadanie zestawu do pralinek :) pozdrawiam Gabi

      Usuń
  2. Nie wiem jak to się stało, że przeoczyłam te formy. Upiekłabym sobie taką smakowitą babkę a tak to mogę tylko popatrzeć...:(

    OdpowiedzUsuń