15 lutego 2012

Oponki


Już kiedyś prezentowałam Wam prosty przepis na szybkie "ala pączuszki" a dziś wersja według receptury mojej Szefowej.

Oponki

Składniki:

30 dkg białego sera
2 jajka
1/2 paczki margaryny
1/2 kg mąki
1/4 szkl cukru
paczka proszku do pieczenia (na 1/2 kg mąki)
tłuszcz do smażenia


Wszystkie składniki wsypałam do miski by łatwiej mi było zacząć zagniatać ciasto (poszalałam i zrobiłam z 2porcji). Potem wyłożyłam całość na silikonową stolnice i szybko wyrabiałam.




 Następnie przystąpiłam partiami do rozwałkowywania ciasta na placki o grubości ok 1/2 cm.



Kolejnym etapem było wycinanie oponek, ale wycięte środki zostawiałam by móc usmażyć z nich mini pączuszki.


Na koniec zostało tylko smażenie na głębokim tłuszczu na złoty kolor z obu stron.


Wyszły pyszniusie :) Około 110 sztuk razem oponek i mini pączusiów. Miniaturki naszprycowałam powidłami śliwkowymi własnej produkcji :) Oczywiście nie czekałam z degustacją do jutra :P


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz