28 marca 2012

Czekoladowy expres

Mami naszła ochota na cosik słodkiego i chciała kupować jakąś słodką bułkę na mieście. Powiedziałam Jej, że mam dla niej słodką alternatywę w domu tylko musi mi dać 5 minut :). Po zdegustowaniu była pozytywnie zaskoczona, a karteczkę z przepisem skrupulatnie schowała. Spróbujcie sami, wystarczy kilka chwil, kilka składników i kuchenka mikrofalowa :) Ciasto jest pyszne i miękkie, ale należy je zjeść od razu, bo po pewnym czasie robi się gumowate.


Czekoladowy expres

Składniki:

1 jajko
4 łyżeczki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
6 łyżeczek cukru
2 łyżeczki kakao
4 łyżeczki mleka
3 łyżeczki oleju
2 łyżeczki dowolnego dżemu

Wszystkie składniki wkładam do dużego kubka nadającego się do kuchenki mikrofalowej i dokładnie mieszam. Kuchenkę nastawiam na ok 4 minuty na najwyższą moc. Ciasto po tym czasie powinno być gotowe, ale dla pewności można sprawdzić patyczkiem. Po upieczeniu wyjmuję z kubka i od razu podaję. Ciasto z podanej ilości składników jest niewielkie, jak dla mnie to porcja dla jednej osoby :P. Można polać je dowolną polewą, słodkim sosem albo podać z kawałkami owoców.



2 komentarze:

  1. Robię zawsze gdy chce mi się czegoś słodkiego, ale nie mam czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj chyba przetestuję :)

    a przy okazji, bardzo fajne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń