20 marca 2012

Rurki z bitą śmietaną

Dostałam od Babci foremki do rurek i postanowiłam je przetestować. By ułatwić sobie sprawę wykorzystałam do nich gotowe ciasto francuskie. Rurki na szprycowałam bitą śmietaną. Wyszły pyszne i szybko zniknęły.

Rurki z bitą śmietaną

Składniki:

Rurki:
opakowanie cista francuskiego
masło do posmarowania foremek
1 jajko 
cukier do posypania rurek

Foremki smarujemy masłem. Ciasto lekko rozwałkujemy bardziej na długość niż na szerokość. Nożem tniemy ciasto na paski o szerokości ok 1,5 cm i nawijamy na foremki od węższej strony do szerszej tak by paski nieco zachodziły jeden na drugi. Tak przygotowane rurki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i smarujemy rozmąconym jajkiem. Na koniec posypujemy cukrem i pieczemy w nagrzanym piekarniku na złoty kolor (ok 20minut).
  
Bita śmietana:

300 ml śmietany 30%
ok 200 g cukru pudru

Śmietanę ubijamy mikserem i pod koniec ubijania dodajemy cukier puder. Za pomocą rękawa kuchennego nadziewamy rurki bitą śmietaną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz