25 lutego 2013

Muffinki z kofeiną


Przepis na te muffinki jest autorstwa bogini Nigelli Lawson. Wyszły bardzo smaczne, ale jak dla mnie za suche i bardziej czekoladowe niż espresso (stąd zmieniona nazwa). Może to wina mojej kawy. Zamiast polewy czekoladowej wykorzystałam przepis na budyń waniliowy Dorotus z Moje Wypieki , który wspaniale się zgrał z muffinami. 


Muffinki espresso

Składniki:

125 g miękkiego masła
125 g cukru muscovado
2 duże jajka
1 łyżka kakao
1 łyżka kawy espresso (proszek)
125 g mąki
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
50 g gorzkiej, roztopionej czekolady
1-2 łyżki mleka

 Masło miksujemy z cukrem, dodajemy jajka i dalej miksujemy. Dosypujemy mąkę, sodę, proszek do pieczenia, kakao, kawę i miksujemy do uzyskania jednolitego ciasta. Na koniec dodajemy roztopioną czekoladę, mleko i mieszamy. Ciasto wykładamy do silikonowych foremek i pieczemy ok 20 minut w temperaturze 200 stopni. 

Budyń waniliowy

Składniki:

300 ml mleka
3 duże żółtka
50 g cukru z wanilią
20 g mąki pszennej
25 g skrobi ziemniaczanej

W rondelku gotujemy mleko, doprowadzamy do wrzenia i odkładamy na bok. W tym czasie cukier ucieramy z żółtkami do białości. Dodajemy wymieszane mąki i dalej miksujemy, aż uzyskamy gładką masę, którą wlewamy do ugotowanego mleka. Całość należy wymieszać, aż do rozpuszczenia grudek. Potem stawiamy na palnik (średnia moc) i cały czas mieszając doprowadzamy do zagotowania. Czas gotowania około 1 minuty, aż krem zgęstnieje. Zdejmujemy z palnika i studzimy (na czas studzenia przykrywamy budyń folia spożywczą by nie zrobił się nam kożuch)

Upieczone i ostudzone muffinki przekroiłam  i posmarowałam budyniem. Górę muffinki udekorowałam odrobiną budyniu i czekoladowym ziarenkiem kawy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz