26 marca 2013

Mini serniczki


Każdy ma swój sprawdzony przepis na sernik. Ja skorzystałam z przepisu Dorotus 76 i się w nim zakochałam. Serniczki są pyyyyszne. Wykonanie zajmuje niewiele czasu i nie trzeba wyciągać nawet miksera, wystarczy łyżka. Można też z nimi trochę poeksperymentować: zamiast ciasteczek Oreo wykorzystać np. pokruszone pierniczki i można użyć foremek innego kształtu niż tradycyjne. Polecam Wam serdecznie jako alternatywę dla tradycyjnego sernika. 

Wersja z pokruszonymi pierniczkami

Mini serniczki

Składniki (wszystkie powinny być w temperaturze pokojowej):

15 całych ciastek Oreo + 6 połamanych
500 g twarogu "na sernik"
1/2 szkl kwaśnej śmietany (min. 18%)
1/2 szkl drobnego cukru
1 jajko + 1 białko
1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka ekstraktu z wanili
szczypta soli

Przygotowujemy 15 foremek silikonowych do muffinek (w przypadku innych foremek należy użyć dodatkowo papilotek) na spód, których wkładamy ciastko Oreo. 
Do miski wkładamy ser i pozostałe składniki (oprócz połamanych ciastek). Mieszamy łyżką do uzyskania gładkiej masy. Na koniec dodajemy pokruszone ciasteczka i krótko mieszamy. Masę serową nakładamy do foremek. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez ok. 20-30 minut, aż wierzch będzie całkowicie ścięty. Po upieczeniu studzimy i chłodzimy w lodówce przez kilka godzin. Smacznego :) 

1 komentarz:

  1. Uwielbiam sernik, moje ulubione ciastka to OREO - to dla mnie!! :)
    Super!

    OdpowiedzUsuń