11 kwietnia 2013

Aromatyczne bataty


Bataty (pataty, słodkie ziemniaki) uprawiane były już przez Inków i Majów. Są bogatym źródłem: skrobi, witaminy C, węglowodanów złożonych i beta-karotenu. Można je piec, gotować, robić z nich zupy, piec frytki itp. Podczas ostatnich zakupów natchnęłam się na te ciekawe ziemniaczki i postanowiłam ich spróbować. Ponieważ "słodki" i "ziemniak" jakoś tak mi się "gryzły", to postawiłam na coś prostego, co równocześnie odda ich smak. Bataty smakiem przypominają marchewkę. Są jak sama nazwa mówi słodkawe i pewnie dlatego tak je polubiłam :)



Aromatyczne bataty

Składniki:

bataty
oliwa z oliwek
kilka ząbków czosnku
tymianek
gałązki rozmarynu
chili
sól
pieprz

Bataty myjemy i kroimy na "łódeczki". Polewamy je oliwą z oliwek i posypujemy przyprawami. Wszystko mieszamy by oliwa i przyprawy pokryły wszystkie ziemniaczki. Tak przygotowane układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Między nie wkładamy kilka delikatnie rozgniecionych ząbków czosnku. Bataty pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez ok 30-40 minut, aż będą rumiane. Podajemy je z dipami lub jako dodatek do dania głównego. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz