24 maja 2013

Dwóch łakomych Włochów i wołowina duszona w czerwonym winie

źródło: Kuchnia+

To była miłość od pierwszego odcinka programu. ""Dwóch łakomych Włochów" to program nie tylko o gotowaniu. Zabawni szefowie kuchni- Antonio Carluccio i Genarro Contaldo- z wrodzoną sobie południową pasją opowiadają o włoskich specjałach, swoich rodakach, historii Włoch i pięknie tamtejszego krajobrazu"- tak brzmi opis programu na stronie kuchni+, a ja się z tym zgadzam w 100 procentach :) Obaj Panowie to światowej sławy kucharze, rodowici Włosi, którzy darzą się wzajemna przyjaźnią. Kochają gotować i jeść tak jak ja :D 
Dzisiejszy przepis jest autorstwa tych Panów i jest warty polecenia :)


Wołowina duszona w czerwonym winie

Składniki:

1 kg udźca wołowego (góra)- ja zastąpiłam go kawałkami kurczaka
1 ząbek czosnku
2 liście laurowe
2 gałązki rozmarynu
8 ziaren czarnego pieprzu
1 duża cebula
3 marchewki
1 łodyga selera naciowego
1 butelka czerwonego wina (750 ml)
6 łyżek oliwy extra vergine
2 łyżeczki soli
sól i świeżo zmielony pieprz
chleb do podania

Czosnek, cebulę, marchew, seler należy drobno posiekać.Przygotowane warzywa wrzucamy do miski i dodajemy pieprz i liście laurowe.  Mięso obwiązujemy sznurkiem (ja po prostu ułożyłam bez związywania kawałki kurczaka), układamy na warzywach, dodajemy rozmaryn i całośc zalewamy winem. Przykrywamy i wstawiamy do lodówki na ok 12 godzin by mięso się zamarynowało. Po tym czasie wyciągamy mięso z marynaty i osuszamy papierem kuchennym. W dużym rondlu rozgrzewamy oliwę i obsmażamy mięso w ze wszystkich stron. Potem je wyjmujemy i odkładamy na bok. Do tego samego rondla wlewamy marynatę i zagotowujemy. Wkładamy z powrotem mięso, doprawiamy solą i pieprzem, przykrywamy i gotujemy na małym ogniu ok 2 godziny, aż mięso będzie miękkie,a sos zgęstnieje ( oczywiście mięso kurczaka nie potrzebuje tyle czasu, więc u mnie trwało to krócej). Od czasu do czasu należy zaglądać i obracać mięso. Jeśli sos jest zbyt rzadki wyciągamy mięso i gotujemy sos, aż  zgęstnieje. Na koniec usuwamy sznurek z mięsa i kroimy je w plastry, układamy na półmisku i polewamy sosem z warzywami. Podajemy z chlebem. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz