14 maja 2013

Fasolowe kotlety


Moje kolejne bezmięsne kotlety okazały się smakowite choć wole te z cieciorki. Nie wymagają wiele pracy i są idealną alternatywą dla mięcha. Moja "antymięsna" Przyjaciółka będzie zadowolona z tego przepisu, choć pewnie będzie marudzić, że znów nie załapała się na degustacje :P

Fasolowe kotlety

Składniki:

puszka dowolnej fasolki ( u mnie czerwona, można tez wymieszać)
mała cebula
duży ząbek czosnku
kawałek papryczki chili
natka zielonej pietruszki
pieprz, sól
jajko
bułka tarta lub otręby
tłuszcz do smażenia

Cebule siekamy i przesmażamy na tłuszczu, aż się zeszkli. Pod koniec dodajemy do niej przeciśnięty ząbek czosnku, pokrojoną chili i jeszcze chwilę smażymy.
Fasolkę odcedzamy i blendujemy. Do masy fasolowej dodajemy przesmażoną cebulę z dodatkami, posiekaną natkę pietruszki, jajko i całość mieszamy. Na koniec dosypujemy bułkę tarta lub otręby tak by masa miała konsystencje pozwalającą nadać pożądany kształt. 
Formujemy kotlety, obtaczając na koniec w bułce tartej lub otrębach i smażymy na tłuszczu. SMACZNEGO :)

2 komentarze:

  1. Smaczne i wegetariańskie :) Zapraszam do udziału w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahahahahaha :) Przejrzałaś mnie :P
    widząc ten wpis chciałam Ci napisać, że znów testowałaś bezmięsne kotlety beze mnie :D
    Na pewno zrobię te kotleciki i podzielę się swoimi wrażeniami...choć pewnie nie wyjdą mi tak smaczne jak twoje :*
    Dudzia

    OdpowiedzUsuń