23 lipca 2013

Domowe kokosanki


Tej nocy szalałam :) Nie wiem co mnie opętało, ale stwierdziłam, że mam ochotę na dzisiejsze, popołudniowe spotkanie  zrobić roladę biszkoptową. To nic, że panowała już cisza nocna z czego zdałam sobie później sprawę. Pomyślałam, że w razie skarg sąsiadów uraczę ich mymi słodkościami i załagodzę sytuacje :P Kiedy rolada wylądowała w piekarniku, postanowiłam jeszcze wykorzystać pozostałe białka i tak wyszły mi pyszne domowej roboty kokosanki.



Kokosanki

Składniki:

3 białka
15 dag cukru
opakowanie cukru waniliowego
30 dag wiórków kokosowych

Białka ubijamy na sztywną pianę. Dodajemy cukry i dalej ubijamy, aż piana będzie lśniąca. Potem delikatnie mieszamy cukrową pianę z wiórkami kokosowymi. Z masy formujemy porcje na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni na złoty kolor 15-20 minut. Po wyjęciu z piekarnika kokosanki pozostawiamy na blasze, by lekko przestygły. Smacznego :)

1 komentarz: