18 lipca 2013

W zastępstwie masełka


Kocham masełko :) Ale co za dużo to niezdrowo, dlatego czasami staram się je zastąpić czymś innym np "masłem" z awokado. Równie dobrze może ono nam posłużyć jako dip lub pasta. Idealnie komponuje się z chudymi wędlinami, pomidorem i serem ( żółtym i białym). Poza tym ma dużo plusów ze względów na to, iż awokado jest źródłem m.in. zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych, witaminy A, D, E, K, luteiny i likopenu.
Przy zakupie należy szukać dojrzałych owoców, które nie są ani zbyt miękkie, ani zbyt twarde. Dojrzałe owoce przechowujemy w lodówce (zimno zatrzymuje dojrzewanie). Te, które chcemy by jeszcze dojrzały przechowujemy w temperaturze pokojowej, w towarzystwie jabłek. Jeśli chcemy wykorzystać tylko połowę owocu, to w lodówce przechowujemy tę połówkę, z której nie wyciągnęliśmy pestki.

 
"Masło" z awokado

Składniki:

1 dojrzałe awokado
sok z 1 cytryny lub limonki 
1 łyżka oliwy z oliwek
sól i pieprz

Awokado przekrawamy na pół i pozbywamy się pestki. Wydrążamy z łupiny miąższ i łączymy go z pozostałymi składnikami. Delikatnie ucieramy na jednolitą masę. Dodatkowo "masełko" można wzbogacić np. czosnkiem, natką pietruszki lub kolendrą. Smacznego :) 

2 komentarze:

  1. Uwielbiam takie uszukane masło, może nawet bardziej od prawdziwego :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis i bardzo zdrowy a do tego kanapka zrobiona z takim masełkiem dodaje egzotyki :)

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń